רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 18 ביולי 2012

למנוע פוליטיקה ומחלוקת קשה לא יהיו הספדים בהלוויית הרב אלישיב

מלחמה קשה מתנהלת מאחורי הקלעים על סדר ההספדים, אנשי ר' שמואל אויערבך תובעים כי הוא יהיה המספיד הראשון וכי יכתירוהו במקום לממלא מקומו. בני המשפחה אינם רוצים להיות חלק מן המחלוקת הזו, במיוחד כשהגיס הגדול ר' חיים קנייבסקי מתנגד גדול לר' שמואל אויערבך. אנשי אויערבך תבעו כי לא יאפשרו להרב שטיינמן לדבר ואם כן שיהיה רק כמו אחד הנואמים, ואם אי אפשר אז רק אחרי ר' שמואל אויערבך ושלא יכתירוהו ב'מרן'

בשעות האחרונות התנהלה מלחמה של ממש בין בני המשפחה תומכי אלו או אלו מה לעשות כאן

ר' חיים קנייבסקי הודיע כי אם הולכים לעשות מעשים כאלו הוא מבקש לנאום ראשון וכי הוא יקרא לר' אהרן לייב לדבר במקומו והוא יכריז כי ר' אהרן לייב הוא מנהיג הדור

בשל כך ובשל לחצים כבדים גם מכיוונים אחרים החליטו בינתיים כי לא יהיו הספדים. ר' דן סגל יאמר תהילים ונציג המשפחה הגיס ר' יצחק זילברשטיין יאמר כמה מילים או אפילו ישא הספד, אבל לא יותר מזה וכך יתחמקו מן המבוך הפוליטי

5 תגובות:

  1. אם כבודו מעריך את הדברים כהוויתם, ואם הבנתי הדברים על נכון, אין דבר יותר טיפשי, ילדותי ומופרך כמו הדבר המסופר כאן: נניח שפתאום הייתי מצליח, על ידי איזה קומבינה, כישוף או משהו דומה, לעלות על דוכן הנואמים עם חברי האהוב עלי, בטו פיטשיאפוקו,ואני בתור מוסה טבאך ממנין אותי על ידי חברי היקר הזה שעלה איתי שמעכשיו והלאה אני ה"מרן" החדש: מה זה? פתאום נפתחו לי מעייני החכמה ונהייתי מרן? ואם תאמר לי: "כן", ככה זה הולך: אם כן מה הבדל בין זה לנצרות שממנה אפיפיור ואחרי שממנים אותו אומרים עליו שפתאום מקבל את רוחו של יש"ו?
    באמת אם הדבר זה ככה, הרמה של האינטליגנציה של אותם שמאמינים בזה ואותם שלוחמים על זה, זה כל כך שפלה שעדיף לישאר אדם פשוט, מלהיות אחד מה"מרנים" כאלו.

    השבמחק
    תשובות
    1. אתה טועה טעות גדולה. במקרה הזה מדובר בהרב אהרן לייב שטיינמן שכבר יכל להיות 'מרן' לפני עשרים שנה, הוא המתין לתורו אבל מבחינת ראוי אין ספק כי הוא ראוי לכך גם בלי התואר

      מחק
    2. מוסה ידידי... חבל שאין פה כפתור של אהבתי.. אז אהבתי את הגובה שלך

      מחק
  2. כי זה הכל קומבינות וסחר מכר של מקורבים ומרוויחים למיניהם, חילול השם רבתי, בושה וחרפה.
    הרב שטיימן איש יקר רב פעלים שניתקו אותו מהשטח מזמן כבר ומבחינתו מתנגד להרבה דברים ש״הציבור״ שלו עושים, בשביל העסקנים הוא פרה חולבת ותו לא, לדאבוננו הרב. 

    השבמחק
  3. תגידו לי אתם קהילה של מטומטמים מלידה או שעברתם קורס מזורז לזה? מה עובר עליכם? מה נסגר? שוכב פה אדם.. כן גדול דור או לא תריבו לבד.. אבל יש בו תורה.. הגמ' במסכת כתובות אומרת אדם שלמד ולימד אין גבול לכבוד שצריך לתת לו בשעת הפטירה.. זה אדם שיש בו תורה.. הוא לא היה כמונו כל היום גולש באנטרנט וחוטא.. הוא היה אדם דבוק בתורה.. ואני יחזור על זה כדי שתבינו.. הוא היה בן תורה פשוטו כממעו הבן של התורה.. אז בגלל משחקי כבוד למי יקראו מרן ולמי לא בשביל זה מונעים הספדים?
    אספר לכם.. אני לא כזה שמתרגש מלוויות ולצערי גם אתמול לא כזה הזיז לי ששמעתי שרב נפטר.. לצערי ככה הרגש בעניין.. אבל שאני קורא את השורות נכתבו פה... באמת שבא לי לבכות.. על הדור

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.