רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 18 ביולי 2012

הרב אלישיב על אנשי הרב שך: שקרנים ולא נאמנים

מכיר אני את הרב יוסף שלום אלישיב מיום היוולדי, נולדתי בחצר לצד ביתו, גרתי בשכנותו עד גיל 4, הורי עברו לגור ברחוב צפניה שם גרנו עד שהייתי בגיל 17, אבל בכל השנים האלו חייתי במאה שערים, הסבות והסבתות ורוב המשפחות משני הצדדים גרו במאה שערים, התפללתי במאה שערים, המקום הזה היה חיי עד שהתחתנתי. למרות שבגיל 13 קצת לאחר הבר מצוה שלי הלכתי ללמוד בישיבה ועד לחתונתי הייתי בישיבה מחוץ לירושלים, אבל ירושלים היה ביתי בכל השנים ובכל הזמנים, ומכיר אני את הרב אלישיב מקרוב. הוא היה מתפלל ב'תפארת בחורים' שמעל ל'ישועות יעקב'

מן היום הראשון שלי בעולם הישיבות הליטאיות, בפוליטיקה, בכתיבה בעריכה ובכל מה שהיה בחיי, ליוויתי את הרב אלישיב, ואני כותב עליו יותר מארבעים שנה. כתבתי מאות עמודים הקשורים בו לחיוב ולשלילה. היה לי עמו נסיון קשה בענין שהיה קשור במלחמת חסידים מתנגדים, שעל זה אי"ה אספר בנפרד בהזדמנות קרובה, והוא מהווה פרק מאוד חשוב בחיי

לכן, בימים הקרובים אשתדל להעלות דפים מענינים מאותן תקופות ולספר על נקודות חשובות בצמתי הדרכים של חייו ועל מלחמותיו והמלחמות בו. אם מישהו חושב שהיו לו חיים קלים בבני ברק ובמיוחד עם הרב שך חי בטעות מרה. אותם אלו שעושים ממנו עתה 'מרן' ו'פוסק הדור' זועקים כי רק הוא יכול לקבוע, הם אלו שרדפוהו אז רדיפה אחר רדיפה ירדו לחייו, איימו עליו שיפסלו אותו מלהיות 'גדול'. לא תאמינו, ר' יוסף שלום אלישיב התפטר מ'מועצת גדולי התורה' של 'דגל התורה' וכינה אותם בכינויים קשים, היו עמו מלחמות קשות, ואשתדל בל"נ להעלותם לתועלת הכלל ובעיקר לתועלת הצעירים בני הדור החדש שאין להם כל מושג ממה שעבר באותן השנים

כאן אני פותח עם מלחמתו באנשי הרב שך  אותם כינה שקרנים ולא נאמנים. הם רימו והונו אותו וכך עבדו עליו. הדבר היה קשור בייצוגו של אברהם רביץ. הרב אלישיב היה נגד רביץ בכל השנים, עוד אז לפני עשרים שנה הוא לא רצה בו. אבל אנשי הרב שך שידעו מה דעת הרב אלישיב רימו את הרב שך. וכשהרב שך בא בטענות להרב אלישיב כי בגללו הוא איפשר לרביץ להמשיך ברשימה התברר כי אנשיו רימו אותו

הדברים פורסמו אז גם בעיתונות החילונית. כבר היה מאוחר מדי, לא יכלו עוד להוציא את רביץ מן הרשימה זה היה כבר לאחר סגירת הרשימות, ומאז נקבעו הרבה עובדות בניגוד גמור לרצונו של הרב אלישיב

4 תגובות:

  1. מה הכתבה שם על חתונת בן האדמו"ר ממונקאטש שליט"א
    האם אפשר להעלות את הקטע ?

    השבמחק
    תשובות
    1. אתה מערבב מין בשאינו מינו, התמונה היא רק מהשער, על החתונה היה בעיתון כתבה רחבה

      מחק
  2. הבנתי

    ללא קשר - האם אפשר להעלות או לשלוח את הכתבה המדובר על החתונה ?

    השבמחק
    תשובות
    1. לזה תפנה אלי לאימייל ואשלח לאימייל שלך

      מחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.