רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 10 ביולי 2012

האם יחס הערבים והחרדים למדינה הוא אותו יחס? - החרדים מגינים עליה בתורתם - והערבים?

במאבק המתחולל בימים אלה במדינת ישראל בענין גיוס בני הישיבה מטריד אותי השיתוף של החרדים והערבים. אני מבין את בנימין נתניהו ואחרים בצד הדתי לאומי מדוע הם תובעים שוויון בנטל לכל. מבחינתם כולנו אזרחים. אבל אנו כחרדים, האם אנו יכולים להסכים שבכלל ישוו אותנו לערבים, האין זה מפריע לנו?

אנו כחרדים טוענים, כי התורה מגינה ומצילה את ישראל. בזכות לימוד התורה ארץ ישראל קיימת. הערבים לעומת זאת, אין להם ענין בחיזוקה של ישראל, מצידם שהפלשתינים יכבשו אותה. הם לא משרתים בצה"ל מפני שהם נגד קיומה של ישראל ושלא ילחמו נגד אחיהם הערבים. לכן, איך אפשר בכלל להשוות בין החרדים לערבים?

כחרדי הייתי עושה הכל שכלל לא יעלו את הנושא הערבי על השולחן. מבחינה זו אני עם ועדת פלסנר, מפני שיש להבחין בין יהודים לערבים.

לפני תקופה לא ארוכה כשבנימין נתניהו אמר כי הבעיה בישראל הם החרדים והערבים, התנפלו עליו החרדים על שהוא מזכיר אותנו יחד. עתה נראה לי כי דוקא הערבים הם מי שעושים לנו את הטובה הגדולה ביותר, בזכות המאבק הזה נחלש המאבק לגיוס החרדים כבר מגיל 18. ישראל ביתנו תיאלץ לוותר על תכניותיה לגייס את כולם בגיל 18 ותסתפק שגיוס חלק מבני הישיבות יהיה רק לאחר גיל 22

אסור לשכוח, הערבים הם אוייבינו, הם מבקשים להכחידנו. אני מציע לאותם חרדים שאוהבים את המוסלמים שישמעו את דברי 'חכמיהם' האומרים כי על פי דברי הנביא שלהם לא תהיה ישועה לעולם עד אשר ייהרג אחרון היהודים

אני בעד גיוס הערבים לשירות אזרחי. ומדוע? מפני שלא יתכן לתת להם מתנות על שנאתם את ישראל. עליהם לשלם למדינה ולחברה את החוב האזרחי, אחרת אין להם זכות לשוויון ביתר הזכויות האזרחיות

2 תגובות:

  1. לא נכון עובדתית שהערבים לא אכפת להם שהפלסתינים יכבשו, מה יהיה על ביטוח לאומי?:)

    השבמחק
    תשובות
    1. ישנם ערבים כאלה אין ספק, הביטוח לאומי יותר חשוב להם

      מחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.