רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 16 ביולי 2012

עיתון הפלס - בכל בית יש פח זבל ושירותים

תלמיד פונוביז' כותב:

ג' פעמים הוי חזקה. שלשה ימים לאחר הוצאת הפלס, בראשות מרנן ורבנן הגרנ"ז גרוסמן והגר"י לבין שליט"א, יש לי בשורה בשבילכם. גם אני בעד העיתון החדש הפלס. ואסביר לכם מדוע.
 
המצב עד היום היה בלתי נסבל. קבוצה הזויה ושולית, שידועים כאנשים מפוקפקים לקחו את רבבות בני התורה כבני ערובה, ושיחקו בו לפי צרכיהם. וחמור מכך לא רק את בני התורה אלא את גאוני הדור מרנן ורבנן שליט"א הם לקחו כבני ערובה והפכו אותם לכלי משחק. מצד אחד הם לא נתנו לבני התורה להתבטא בשום מקום, ומאידך הם מחקו אותם ביתד. ולא נדבר על מלחמת התארים המכוערת (יותר נכון היא נובעת מבעיה נפשית ורפואית ושם המקום כנראה לטפל בגרוסמן ולבין)
 
היום לפחות "יתד נאמן" השתחרר מהמורשת המפוקפקת של שנאה ופלגנות וחורבן היהדות החרדית והחל להתרכז בהפקת אנרגיה משותפת כלפי האויבים מחוץ יחד שלובי זרוע. וראינו עד כמה עיני הבדולח של מרן גאון ישראל הרב שטיינמן, בחוכמה ובתבונה הצליח להדוף את גזירות פלסנר. תתארו לכם שנתי גרוסמן בעיצומו של המאבק היה מתחיל להתקיף את החסידים ואת ש"ס ואת "הכת המשיחית" איך היינו נראים? מי היה סופר אותנו בכלל? ב"ה השתחררנו מהשפל הזה ששמו נתי גרוסמן. שיחווה דעות ב"הפלס" ובביליארד. גדולי ישראל מסתדרים בלעדיו.
 
מנגד חשוב שיהיה את הפלס. כידוע בכל מטבח בבית יש פח זבל, ובכל בית יש שירותים. מבחינתנו. הפלס זה פח הזבל והשירותים של בני התורה. כל המשועממים, אנשים של "אחד בפה ואחד בלב", אנשים שמסתובבים בפייסבוקים, שמורדים בגדולי התורה,  יהיה להם את השופר של הבליארד בראשות נתי גרוסמן.  וכך לפחות נדע ונכיר את האויב האמיתי של גדולי ישראל.
 
ואחד מגדולי ראשי הישיבה שליט"א, אמר לי על תמונת הפריצות של חיילות שנכנס בגיליון הראשון של הפלס, שזה בבחינת מה שאומרת הגמרא במסכת סוטה, ש"כל המחלל שם שמיים בסתם נפרעין ממנו בגלוי", וכל בני התורה מבינים מי הם היצורים הללו ששמם נתי גרוסמן ויעקב לבין.
 
מהיום הם לא יוכלו לצעוק שגזלו להם את העיתון. יש להם עיתון ועוד יומי, ולא סתם עיתון אלא עיתון של "עולם התורה", ולא סתם עולם התורה אלא כולו כפלס. די מהיום נגמרו התירוצים שהגיע אמריקני וגנב להם עיתון.
 
נתי גרוסמן ולבין, אני מבין את כאבכם, שבעמל רב במשך עשרים וחמש שנה, בניתם את ר' שמואל אוירבך בבחינת "מתי יבוא לידי ואכתירנו לגדול",  וכך ביום אחד הכל התפלק לכם מהידיים. בפן האישי אני מזדהה עם הכאב שלכם. זה כאב עמוק וצורב שאני לא מאחל לשונאים הגדולים שלי. אני מבין את רמת הנקמה האישית שאתם מתכננים ובצדק. אבל אין מה לעשות. גדולי ישראל ראו את הסכנה הגדולה שהבאתם על דור העתיד על הצעירים, הסכנה לעולם התורה  והביאו ל"תיקון גדול". ואם הרב שטיינמן כתב "תיקון גדול" תבינו את המשמעות של הדברים.
 
יעקב לבין ונתי גרוסמן תכנסו לעבודה קשה ותוכיחו מה אתם שווים. ביחד בכוחות משותפים תבנו את ר' שמואל אויירבך כ"גדול הדור".

תגובה 1:

  1. יש לי תחושה שאני מזהה את תלמיד פוניבז'. אחד מתלמידי ר' בערעל שניהל את המלחמה בישיבה נגד הרב שך וסבלהרבה באותה תקופה.

    אני מאד נהנה לקרוא כי הוא כותב אותנטי ואמיתי, מה שכולנו חשים היום. לצערי הגדול ואני מתוודה על חטא שלא קלטנו לאן מובלת הישיבה במה שעשה הרב שך, יותר נכון אלו שדיברו בשם הרב שך.

    ב"ה שיש לנו ר' ר' אהרן לייב ור' חיים שהחזירו את הציבור לנו לשפיות ונורמליות.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.