רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 3 ביולי 2012

ישראל אף על פי שחטא ישראל הוא אבל צר לי לומר כאן 'עס פאסט נישט'!!!

כואב לי לכתוב בנושא מפני שמדובר במי שמתבוסס עתה בבוץ קשה ואין זה המקום להוסיף מלח על הפצעים. ובכל זאת אין מנוס, חייב שייאמרו כמה דברים, בשביל שאחרים ילמדו ישמרו ויראו, ויבינו, כי מי שנוטל על עצמו אחריות ועומד בראשות מוסד חרדי כמו תלמוד תורה, ישיבה וכולל, נושא באחריות כבדה וחייב להיזהר ולהשמר גם ולמרות שהייצר חזק

איני בא כאן להטיף כאן מוסר בענינים הקשורים בגניבה הונאה ותאוה. אני רוצה הפעם להתעכב על משהו אחר וחמור, והוא אי ההבנה והיכולת של רבים וטובים לשפוט את מעמדם ומצבם להבין, כי מה שאחרים עושים, להם אסור לעשות

היה מי שהחדיר את המושג 'עס פאסט נישט', נמצא אנשים שעושים את אותו דבר, זה נענש, והאחר עובר את זה בשקט. מצאנו את זה גם בפרשת השבוע, משה רבנו נענש על מה שאחר לא היה נענש. כאשר אתה עומד בראש מוסד ציבורי אתה חייב לרסן את עצמך. ואם אינך יכול, תתפטר תעביר זאת למישהו אחר, וכאדם פרטי תעשה מה שהגמרא אומרת, ילבש שחורים ויתעטף שחורים ויילך לעיר אחרת ויעשה מה שלבו חפץ

אני יודע שיש ליענקי ברגר תירוצים מצויינים, כולל בפרשה החדשה שצצה עתה הקשורה באי יכולת לשלוט על יצריו. ואין ספק כי תופסים טרעמפ על מצבו, ולא אופתע שמי שמעידים נגדו עודדו אותם ואולי אף שילמו להם בשביל שיעשו לו כך כנקמה. לא חסר לו אויביים הרוצים לראותו עמוק עמוק באדמה. ובכל זאת גם אם אתה צודק אתה נושא באחריות

הציבור שלנו לא למד מה זו אחריות. הקדוש ברוך הוא בכבודו ובעצמו ציוה עלינו בראש חודש להביא קרבן חטאת לכפר עליו על הקדוש ברוך הוא, ומדוע? מפני שמיעט את הלבנה. זה מדהים, הקב"ה חלילה חטא שהוא זקוק לחטאת? הענין הוא שישנם במצבים הללו שני צדדים, אשמה, ואחריות. גם אם נניח שאתה לא אשם, אבל באחריות כולם נושאים אפילו שוגג, ולכן גם שוגג מביא חטאת

אי אפשר לברוח מאחריות, גם אם אתה צודק, גם אם טמנו לך פח, גם אם הגשת רשימות של ילדים הלומדים אצל הקנאים ועשית זאת בהסכמה עם מנהלי המוסדות שאינם לוקחים מן המדינה תמורת אחוזים, ובכל זאת נתפסת, אתה נושא באחריות ותשלם על זה

לי כואב כאן החילול ה' הגדול והנורא, מפני שזה מציג אותנו כתאבי בצע, ובעלי תאוה שאינם יודעים לשלוט על יצרם. שוב ושוב, אם היה מדובר באדם פרטי לא הייתי כותב מילה אחת בנושא

4 תגובות:

  1. שמעתי משהו על פרשה חדשה (א...), מה היה שם בדיוק?

    השבמחק
  2. הרחק מן הכיעור זה עדיף, לכן לא נכנסתי לפרטים, הוא נעצר שוב בשל פרשיה אחרת הקשורה באשה חולה שלטענת המשטרה הוא ניצל את מצבה עזר לה בבית ובכסף וניצל אותה. מדוע היא באה עתה בטענות? מדוע כל השנים היא שתקה? אז אומר הצד האחר כי עתה היא לא מפחדת הבטיחו לה תמיכה אם תדבר, או בגירסה אחרת שאם יהיה משפט היא תוכל לעשות הרבה כסף ותתעשר

    שני הצדדים כאן לדעתי לא בסדר

    השבמחק
  3. יצא לי לפגגוש את יענקי, לצערי זה היה בנסיבה טרגית.
    אני לא יכול להגיד כן עשה או לא עשה, אבל אני חייב להגיד שהוא התנהג כמו "משכמו ומעלה"

    השבמחק
  4. לכל אדם יש שני צדדים, השאלה היא איזה צד חזק יותר, אף אחד לא מושלם, הגישה היהודית אינה מקבלת את הגישה הנוצרית של האדם המושלם, ולכן אני לא מתרגש מן הסיפורים, חייבים לשמוע את שני הצדדים, ובנוסף עד לרגע זה לא שמענו את גירסתו שלו בפרשיות שהוא חשוד בהם

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.