רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 2 ביולי 2012

ראו מה בין תלמידיו של אברהם אבינו לתלמידיו של בלעם הרשע

תלמיד פונוביז' כותב:

מי שמסתובב כיום בישיבות ובכוללים, שומע רק דבר אחד, שוב אותם קולות ונהי ששמענו לפני 25 שנה כאשר הרב שך נלחם בגדולי הדור ובראשם ראש הישיבה מרן רבי דוד פוברסקי זצוק"ל. שוב פעם בני התורה עסוקים מתי העיתון החדש יצא לדרך, ומי באמת ה"גדול", קללות ונאצות וחרב איש ברעהו. הפעם המלחמות הם בתוכנו, לא ש"ס ולא חב"ד ולא גור. אחד אוכל את השני. ואם עד היום היה לבני התורה כל בוקר לרוץ לקרוא רק את יתד נאמן, יהיה להם כבר בעתיד הקרוב  שני עיתונים בחדר המדרגות,  ויוכלו להשוות ולהסביר כל ידיעה למה נתי גרוסמן כתב כך על מורסי ומה הייתה כוונת יצחק רוט ביתד, ובאמת נוכל לסגור את הגמרות וללמוד כל יום לעומק את שני העיתונים של הבני תורה.
 
אם זה לא היה אצלנו זה היה מצחיק ומבדח, אבל זה קורה אצלנו והכל בהשראתו של מי שהרס עולם הישיבות, מי שהשפיל את גדולי התורה וראשי הישיבות, וכעת תלמידיו ממשיכי דרכו, הולכים באותו כיוון להביא לחורבן טוטאלי של עולם הישיבות והיהדות החרדית. בשבת בלק נקרא כולנו על בלעם הרשע שהתקנא ב"מה טובו אוהליך יעקב משכנותיך ישראל". הרב שך היה הלוחם הגדול נגד בתי הכנסיות ובתי המדרשות, בפוליטיקה המצחינה שהוא הכניס לעולם התורה והישיבות. ואמר את זה מו"ר רבי דוד על מעשיו של הרב שך שראה בו אדם מסוכן ביותר לעתיד התורה בישיבות, ורואים עד כמה עיני הבדולח של גדולי ישראל האמיתיים צדקו שהרב שך הביא הרס על עולם הישיבות. ולא לחינם נתי גרוסמן שונא את הרב שטיינמן והרב קרליץ ור' חיים, כי הוא יודע מה הם באמת חושבים על הרב שך והסובבים אותו.
 
כידוע השאלה ששואלים גדולי בעלי המוסר מדוע כתוב "ראו מה בין תלמידיו של אברהם לבין תלמידיו של בלעם" ולא כתוב ראו מה בין אברהם לבלעם עצמו, והתירוץ הוא שלעיתים קשה להבחין אצל המקור בהבדלים ובניואנסים, ורק אצל התלמידים רואים את ההבדל הגדול. אין ספק שהדברים יפים ונכונים לגבי תלמידיו של הרב שך. עולם התורה שלא יכול היה  להבחין מיהו הרב שך ואת הקלקול הגדול שהכניס לבני התורה, דווקא אצל תלמידיו אותם אלו "שיורדים לשרשם של הדברים שלו" כמו נתי גרוסמן שר"י אפשר לראות את הרוע של הרב שך,  את יצר השנאה המחלוקת והפלגנות שהמיט הרב שך על היהדות החרדית. אני זוכר שאמרתי לחבריי  בישיבה שהוא לא מתכוון נגד חב"ד, הרב שך שונא כל מה שזז בשטח וכל מי שמפריע לו לגדול, והבאתי להם את הדוגמאות של ר' דוד, ר' בערעל ר' מיכל פיינשטיין, ר' חיים גריינמן, ר' דב לנדוא, ר' רפאל סולוביצ'יק וכל גדולי ישראל שהרב שך נעץ סכין בליבם הטהור, והם לא הבינו, הם היו בטוחים שהרב שך מתכוון לשם שמיים, ועל כל דבר היה להם הסבר. היום הם מתקשרים אלי,  כאשר הם מפוכחים יותר, ושואלים אותי  איך ידעת מה שלא הבנו וקלטנו אז בישיבה. היום כולם מבינים שמאחורי יתד והקמת שארית ישראל לא היה ניסיון לרומם את בני התורה אלא לקבור את עולם הישיבות הישן והטוב, עולם הישיבות שלומדים והוגים בתורה ולהפוך אותנו לעוד מפלגה מאוסה שמתעסקת בפוליטיקה במקום ב"והגית בו יומם ולילה".
 
נתי גרוסמן ולבין שצעקו כל היום כבוד התורה לקחו את רבותיהם לבתי משפט ולערכאות, שוב החריבו את עולם התורה כפי שעשה מורם ורבם הרב שך. אין לי ספק שעולם התורה בראשות מרן גאון ישראל פאר הדור והדרו הגראי"ל שטיינמן שליט"א,  יתאושש גם מהפגיעה המחוצפת של נתי גרוסמן שר"י ממשיך כת שבתי צבי,  וב"ה שגדולי ישראל טיהרו את יתד נאמן מאותם מנאצי ה'. אבל לפחות אנו יודעים מי הם תלמידיו של בלעם הרשע, אלו שעוקרים את התורה והישיבות. היום ציבור בני התורה התפכח ומבין מה שלא רצו להבין בימים ההם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.