רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 3 ביוני 2012

תלמיד ישיבת פונוביז' כותב על ההבדל שבין ר' דוד פוברסקי להרב שך

תלמיד ישיבת פונוביז' לא נרגע וממשיך וכותב לנו, ואני מעלה את הדברים מילה במילה כפי שקיבלתי אותם, הפעם הוא עוסק בהבדל שבין שני ראשי הישיבה בזמנו:

על ההבדל בין שני ראשי ישיבת פוניבז הגאון הגדול מרן פאר הדור רבי דוד פוברסקי זצוק"ל לבין ר' אליעזר שך (כך קראו לו בימים הטובים, שהיה נחשב לבינוני ומטה) אספר לכם אפיזודה שהייתה ידועה לכולם. כשהיינו ניגשים לר' אליעזר לשאול שאלה בגמרא תמיד (אבל תמיד) התשובה הייתה די דומה "אני לא מונח בסוגיא" (איך לייג נישט בדי סוגיא), והפלא אצל ר' דוד מעולם לא הייתה תשובה כזאת, אלא תמיד קבלת תשובה בהירה ומופלאה לעומק כאילו בזה הרגע ר' דוד צלל לתוך אותה סוגיא. גם בשיעורים כללים, אין בכלל מה להשוות, בין הרמה.
 
ההבדל היה שר' אליעזר שך ידע לעשות 'אקשן' בשיעור, לזרוק קושיא לחלל האוויר וכל השיעור נהפך למרקחה, הכל היה בלון נפוח ותו לא. ובעזרת מלכחי פינכא ו"השקפה בגרוש" וחרמות נגד המתחרים הצליח הרב שך להגביה את עצמו. אני לא מעוניין לדבר על ספרו ה'אבי עזרי' ספר ליצני ללא רמה שלבן תורה מהשורה בושה לפתוח את הספר הזה. ולא אספר לכם מה אמר לי נכדו  של הרב שך על ספרו של סבו האבי עזרי.
 
כתלמיד ישיבת פוניבז', הציבור חייב לדעת באמת את ערכה של הישיבה שישבנו ולמדנו, עד שהגיע ר' אליעזר והפך את המקום לזירת קרבות פוליטי שהתוצאות הם "מחבלים" ו"שונאים" וכל מרעין בישין. אכן ירושה גדולה השאיר לנו ר' אליעזר, מחלוקות ושנאות והרס עולם התורה והכל בשם ההשקפה הטהורה. אני מאד מקווה שגאון עוזנו רבי אהרן לייב שטיינמן שליט"א יחזיר את הכבוד האבוד של ציבור בני התורה ושל ישיבת פוניבז' בפרט.

תגובה 1:

  1. למה לפרסם דברי הבל ורעות רוח כאלו??? זה נכון שזירת הקרבות מעמעמת את זוהר התורה של פוניבז' אבל לא כל הדיוט יכול לבוא ולזרות בוץ

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.