רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 5 ביוני 2012

ברוך שעקר עבודה זרה - מדוע לא קם ולא זע ר' דוד כשהרב שך הציג את 'שר הפנים' בפני הבחורים בישיבה

תלמיד ישיבת פונוביז' ממשיך וכותב, ואני מביא את דבריו כלשונם:

כאשר כולם עסוקים ביתד ובירושה "הרוחנית" שהרב שך השאיר לנו, בדמות נתי גרוסמן וחבר מרעיו ליבי מתפלץ. הזאת נעמי? אני שואל בכאב לב, אף אחד לא מדבר על תורה ולימוד שהרב שך השאיר, אלא רק דברים פוליטיים ומחלוקות, ויתד נאמן זאת הירושה הכי חשובה שנשאר לנו. אין לנו שיור רק היתד הזה.
 
אבל לפני יתד, לא אשכח את האירוע המכונן, שהפך אותנו ה'בני תורה', לחבורת פוליטיקאים ואת פוניבז' מישיבה שמגדלת תלמידי חכמים, לפוליטיקאים קטנים ושועלים קטנים מחבלים (ושונאים..)בכרמים. האירוע הזה היה כאשר הרב שך הביא את יצחק פרץ אז יו"ר ש"ס ושר הפנים להיכל הישיבה באמצע הסדר. הכל כדי להוכיח למשפחת פוברסקי ולכל הרמ"ים ועולם הישיבות מי בעצם שולט כאן. אבל היה אחד ויחיד שלא קם ולא זע ממנו, ויתקיים גם המשך הפסוק "וימלא  ר' אליעזר מנחם המן שך חימה".
 
היה זה מרן ראש הישיבה רבי דוד פוברסקי זצוק"ל שלא קם ולא זע ולא הוציא את עיניו מהגמרא הקדושה, ור' אליעזר אפילו לא זכה לשנייה של תשומת לב, מגאון הגאונים. איי לא אשכח את הזעם העצור שר' אליעזר שך והמלחכי פינכא שלו, שלא סלחו לר' דוד. איזה שנאה של עמי הארץ לקודש הקודשים, ארון ברית ה' ר' דוד פוברסקי, אותה שנאה שהיה לר' עקיבא כשהיה עם הארץ ואמר 'מי יתן לי תלמיד חכם ואנשכנו כחמור'.
 
וזה בעצם היה השורש של המחלוקת הגדולה שהציתה אש בפוניבז', ועל כך ר' אליעזר לא שכח ולא סלח. אבל אנחנו קיבלנו שיעור מאלף ממרן ראש הישיבה זצ"ל, איך להתייחס לאותה פוליטיקה מסואבת שהביאה לחורבן של עולם התורה בכלל וישיבת פוניבז בפרט. האירוע המכונן הזה, שהרב שך מסתובב מדושן עונג וזחוח עם יצחק פרץ שר הפנים, ור' דוד יושב כפוף על הסטנדר ושקוע בד' אמות של תורה. קבלנו שיעור מוסר מאלף וירושה רוחנית אמיתית. ובימים אלו שמגדל הקלפים הזה מתרסק לרסיסים, אני מברך ברוך שעקר עבודה זרה מארצנו.

2 תגובות:

  1. רשומה קודם אתה קובל על זה שלא כתבו את התואר המתאים לנתי גרוסמן, ופה (אמנם לא אתה כתבת את זה ) אתה מכנה את הרב שך המן???

    השבמחק
  2. מדובר באחד מן התלמידים השרופים של הגר"ד פוברסקי זצ"ל. אם אינך יודע הרבה שנים בפונוביז' לחמו אלו באלו והוא מעלה מן הזכרונות של הימים ההם. אני מפרסם אותם מפני שלדעתי חשוב שיידעו מה קרה בפונוביז' במשך השנים. הוא משתמש בסגנון שלו

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.