רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 19 ביוני 2012

לצחוק או לבכות? גיסים לוחצים ידים מאחלים מזל טוב אלו הם החדשות ועל כך השמחה? אוי לדור שאלו הם 'חדשותיו'

כאשר לומדים עיתונות מלמדים אותך, שכאשר כלב נושך אדם זה לא חדשות, אבל כאשר אדם נושך כלב זה סיפור. נזכרתי בסיפור הזה כשראיתי ידיעה שהופיעה בכמה מקומות על שראש ישיבת ויזניץ ר' מנחם ארנסטר הגיע לביקור אצל גיסו ר' מנדל מויזניץ להזמינו לחתונת נכדו. הכותבים ציינו כי זו הפעם הראשונה שהוא מגיע לבית הכנסת של הגיס, וכי בזה הוא עשה צעד נוסף לשלום. אין ספק שמה שעשה ר' מנחם ארנסטר הוא צעד נכון, ראוי לברכה, ויש לשבחו על כך

אבל לא על זה אני כותב כאן. איך הגענו למצב, שכאשר אחים וגיסים לוחצים ידים ומאחלים זה לזה מזל טוב, מזמינים זה את זה לשמחה שזה הופך לחדשות? את מי יזמינו אם לא בני משפחה כל כך קרובים. מדובר בשתי אחיות, האם יעלה מי על הדעת כשהוא עושה שמחה שלא יזמין את אחות אשתו?

לצערנו ובושתנו ככה זה בעולמם של 'גדולים ואדמורי"ם', כנסו למשל בסאטמאר שם לא מזמינים לשמחות אחים וגיסים, ככה זה בבאבוב ובמקומות נוספים. וב"ה בויזניץ התהפכה הקערה ברגע האחרון ממש לפני הסתלקות האבא, והצילו מחלוקת מיותרת. אבל האם אלו הם החדשות?

האם מי שם לב לאיזה מצב הגענו שאלו הם החדשות?

4 תגובות:

  1. רק צריך לזכור שכשהראש ישיבה העיז להעלות על דל שפתיו את האפשרות לשלום אי שם בשנת תשס"א המנדליסטים קרעו את בגדיו הרביצו לו ואף נעלו אותו בחדרו בישיבה. כך שאם הראש ישיבה רק עובר ברחוב עזרא ליד המרכז מגיע לו יישר כח עצום.

    השבמחק
  2. אבל אסור לשכוח שר' מנדלי היה זה שבא קודם לבר מצוה לנכדו של ארנסטר זה פתח את הפתח שיחזיר ביקור, אין גם טעם שהוא ימשיך במחלוקת כשר' ישראל מנסה לפחות כלפי חוץ להוכיח כי הוא לא רוצה את המחלוקת

    השבמחק
  3. ידוע ומפורסם שאילולא חזרתו המפתיעה של ר' ישראל לויזניץ בשעתו, היה ר' מנחם ארנסטר עף מויזניץ "על טיל" תוך מספר חדשים, יחד עם הרשל כץ וכוו' וכו'.

    השבמחק
  4. אין ספק שר' מנדלי היה נוקם בהם

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.