רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 11 ביוני 2012

ויפתח ה' את פי האתון - חיים כהן

אני ב"ה מוצף עם חומר ותודה לכל מי ששולחים, ובין היתר כתב לי ידיד בענינו של חיים כהן הנהג של הרב אלישיב שהתראיין היום לככר השבת. אותו כהן שלאחרונה מנסה להסביר כי הרב שטיינמן הוא עתה המנהיג וצריך להשלים עם המציאות

אני מביא את דבריו כלשונם:

חיים כהן אחד המערבבים הגדולים בביתו של הרב אלישיב, נעבעך, מאז שהרב אלישיב בבית החולים (כן, סליחה,  הוא משיב לשאלות הפונים, מעניין למה הוא לא השיב את גרוסמן בחזרה ליתד נאמן...) הוא חסר תעסוקה, ובעיקר כוח פוליטי רב. בראיון ל'קול ברמה', הוא ניסה לאחר המהפך ההיסטורי ביתד נאמן  לקרוץ לבית הרב שטיינמן, כדי שיועילו לקבל אותו שם, אבל כמובן ששם קבלו אותו בכתפיים קרות. הם יודעים מי ניהל את המלחמות מאחורי הגב, ומי מנסה להשתלט בכח הזרוע על היהדות החרדית.
 
השנאה לחיים כהן בעולם הליטאי זה גם בגלל היותו "פרענעק", הם רואים בו נטע זר שהשתלט להם על הקופה הגדולה אצל הרב אלישיב (הפנסיה ממשיכה לזרום גם כעת..) חיים כהן מאז המהפך ביתד הוא מנסה גם לחוות דעת תורה בכבודו ובעצמו, הראיון האחרון שנתן זה החשש שלו שהציבור החרדי זז ימינה נגד "דעת תוירה".
 
לפתע הנחש חיים כהן מעניין אותו התגרות באומות. רק להזכיר לו שהחרדים ברובם גרים בשטחים כבושים בירושלים שהערבים דורשים אותם לא פחות מגבעת האולפנה.  עבד כי ימלוך מכנים את חיים כהן בעולם הליטאי, וכעת הוא גם מחפש בית חדש, לאחר שבינתיים נכשלו מאמציו למנות את ר' שמואל אוירבך לגדול החדש. ויש אומרים כי חיים כהן הוא הפיל את נתי גרוסמן, שנתן לו עצת אחיתופל להתעלם מהפצרותיו של הרב שטיינמן להרחיב את וועדת הרבנים ביתד נאמן.
 
חיים כהן מדבר על "הבלבול החרדי בגלל המתנחלים הקיצוניים", אבל הוא שוכח שפטרונו הרב אלישיב, היה מיזרוחניק שנעץ סכין בגבו של הרב מבריסק, ועד לפני שלושים שנה החזיק בתעודת חבר של הפועל המזרחי.
 
חיים כהן מי שיש לו חמאה על הראש לא יוצא לשמש הקופחת. תם זמנך תחזור לטפס על העצים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.