רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 19 במרץ 2012

וכשר' ישראל ניחם אבלים

בארכיון שלי אלפי תמונות, וכאשר אני כותב אלפי, זה לא רק ענין של מליצה או הגזמה, אלא אלפים ממש. אם אקח בחשבון את כל אשר אספתי במשך 40 שנה כולל תמונות שצילמתי עברתי מזמן את המיליון תמונות. ואסור לשכוח, התמונות הראשונות הם כאלו שנעשו במסירות נפש ותוך סיכון חיים. לא אשכח באלו טריקים צילמו את הרבי מתולדות אהרן זצ"ל, את האדמורי"ם לבית גור כאשר התמונות שם היו אסורות, היום איש לא יבין מה הבעיה בתמונות הללו. רק מי שהתנסה על בשרו, וסיכן את חייו, יבין זאת

לא אשכח כשהרבי מגור הנוכחי מונה לאדמו"ר לאחר פטירת ה'פני מנחם', הגיעה משלחת של חסידי גור למשרדי ועמם בקשה מהרבי אישית אלי, שחלילה לא אפרסם את תמונותיו. דפים עם תמונות שאספתי ממנו היו מוכנות לדפוס, ופחות משעה לסגירת העיתון הגיעה המשלחת. במסירות נפש ממש, הוצאתי את כל התמונות ונאלצתי לשבת לכתוב למלאות את העמודים הללו בטקסט

עתה, כאשר אני עובר על היסטוריית החיים שלי, ועל האוצרות שנאספו אצלי מכל כך הרבה נושאים ותקופות סוערות, אני מוצא תמונות מעניינות. בשעה זו ממש כאשר עברתי על אחד התיקים מצאתי תמונה מעניינת, איך שר' ישראל הגר שהפך עתה לאדמו"ר מויזניץ מנחם בחור צעיר