רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 17 בפברואר 2012

השנים של הרב אלישיב - הפנסיה הציונית - וכח הפועל בנפעל

על פי התור העומד בקריאת התורה של תורמי שנים להרב אלישיב, יש לו כבר יותר ממאתיים שנה לחיות, את מי שאתה שואל אומר כי הוא תורם מיד, לא שנה, אלא כמה שנים, הם רק שכחו כי לאחר המאה ועשרים כשישאלו מה קרה עם כל כך הרבה שנים שקיבל, יאמרו כי שנה של פלוני זה 10 דקות של הרב אלישיב, כך שמאות שנים של האברכים הם בקושי כמה שעות של חיים להרב אלישיב

הטענה כי אדם הראשון תרם 70 שנה לדוד המלך היא טפשית, מאחר ואדם הראשון תרם זאת אלפי שנים לפני שדוד המלך נולד ולא בטרם מותו. המשחק הזה של לתרום שנים, למרות שבסיפורי המעשיות לילדים מספרים על דברים כאלו, הינם הבל ורעות רוח, וחבל שאנו משפילים עצמנו בעמידה בתור של כמה שנים זה או אחר מוכן לתרום להרב אלישיב

יתכן שאיצקע אזרחי צודק שהרב אלישיב יסוד העולם, אם היה דבר כזה של העברת שנים הרב אלישיב יכול לחיות עד סוף העולם. מעניין למה לא תרמו שנים להרב שך והחסידים לאדמורי"ם שלהם, אם משחקים כאלו עובדים

אני לועג לכל אלו, מפני שאני למדתי שבכל בוקר כאשר אני אומר מודה אני, זה על משהו חדש שקיבלתי מהקב"ה, יום קודם לכן כשהלכתי לישון כלל לא הייתי בטוח שאני יקום, ומעולם לא שמעתי שמי מחלק את מה שלא שלו. בכל שנה אנו מתפללים ומבקשים מהקב"ה שיכתוב ויחתום אותנו לשנת חיים נוספת, כך שחלוקת השנים היא מזלזלת באינטלגנציה, ופלא על מי שמכנים עצמם תלמידי חכמים שיעסקו בשטויות כאלו

אבל מה שכן, כאשר עוסקים בשנותיו של הרב אלישיב כאן הוא מספר אחד ודוקא ב'חלוקה' הציונית, בכל חייו הוא חי חיי מדינה וציונות, ואין מי בישראל שקיבל מן המדינה יותר כסף ממנו. מאז פרש מבית דין הגדול שם ישב בניגוד גמור לדעתו של רבה של בריסק שלחם מלחמת חרמה ברבנות מטעם, הוא מקבל פנסיה של שופט עליון שהיא הגדולה במדינת ישראל פלוס הטבות מפליגות. חישוב מהיר ממרום גילו מוכיח שמדובר בסכומים של עשרות מליוני שקלים, ולמי שיש סכומים כאלה הוא יכול לתקוף כל מה שזז בשטח, ולמרות שהוא חי מן הפנסיה הציונית לזעוק כי הוא אנטי ציוני ומנהיג הציבור הליטאי

לכן אין זה פלא מדוע הוא הוביל את הליטאים לעברי פי שחת, בשנות מנהיגותו, הציבור הליטאי התדרדר, ו'יתד נאמן' יוכיח, איש לפני שנים לא חלם ש'יתד נאמן' יוציא אי פעם 'לאשה' לחרדיות בשם 'קטיפה', והכל בהכשר הרב אלישיב

בענין זה אולי הסאטמארים צודקים כשהם זועקים כי יש לחשוש לכח הפועל בנפעל