רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 18 בדצמבר 2011

אלו ואלו מכחישים את הרב אלישיב

זה מדהים, אנו שומעים שוב ושוב איך שכל אחד מספר אחרת בשם הרב אלישיב, והעולם גולם ממשיך לקנות את הלוקשים

אלו הדברים שהתפרסמו בכלי התקשורת:
בימים האחרונים פרסם העיתונאי יהודה שליזנגר שראיין את חיים כהן משמשו של הרב אלישיב, לפיו הרב אלישיב אמר לא לכפות קווי מהדרין, למחרת עלה לשידור בקול ברמה אצל אבי מימרן אחד בשם שלומי קוק שמתיימר לקרוא לעצמו דוברו של הגרי"ש והכחיש את הדברים ואמר שהרב אמר לו שהוא חייב לצאת ולהכחיש. הבוקר עלה לשידור אצל מוטי לביא הרב חיים כהן שהוא ידוע כמשמש של הרב אלישיב למעלה מ20 שנה וחזר שוב הרב אמר לי ולעוד הרבה אסור לכפות את רצוננו על אחרים, ושלומי קוק לדבריו לא דובר של הגרי"ש ולא כלום, הוא כתב אינטרנט של בחדרי חרדים והעיתונאי שהעלה אותו לשידור בן 20 ומימרן לדבריו התחמם על הסקופ ונפל בפח. מישהו יודע עוד פרטים? או כנראה יש מלחמת חתימות והכחשות בבית הגרי"ש..
אתמול פרסם הרב מורגנשטרן שהוא שאל את הרב אלישיב בזמנו האם לחתום על הקול קורא למען קווי המהדרין והרב ענה לו, למה לך להיכנס לזה, אין לנו לכפות על הציבור..
מימרן מעלה את שלומי קוק שקורא לעצמו דובר הגרי"ש ומשמש ככתב אינטרנט בבחדרי חרדים (שאת זה אסר הגרי"ש)
ומוטי לביא העלה את הרב חיים כהן (שזו הפעם הראשונה שהוא עולה לשידור)
משמשו של הגרי"ש למעלה מ20 שנה שחזר על הדברים הרב אלישיב בדעה שאסור לכפות על הציבור אבל בהחלט לעשות למען קווי המהדרין. 


האם אין זה מספיק בשביל שנלמד ונבין, כי כל מה שמוסרים בשמו של הרב אלישיב, משום מה כל אחד שומע אחרת. אני נוטה להאמין שכל אחד מהם אומר את האמת והרב אלישיב הוא זה שלכל אחד אמר אחרת. ומסיבה מאוד פשוטה. שאלת השאלות בכל נושא הוא, איזה צד שמעו ואיך הציגו את הדברים. אין לדיין אלא מה שעיניו רואות ועל פי מה שמסרו ושמע הוא קובע, אם מישהו אחר היה עולה ומציג את הדברים אחרת סביר שהיה שומע אחרת
אני לא מאמין שבנושא שהוא כל כך ציבורי מי יעיז לשקר, במיוחד כאשר כמעט ברור שבסופו של דבר הדברים יגיעו לאוזנו של הרב אלישיב והוא יגיב.
סוף פסוק, מה באמת דעת הרב אלישיב הנושא הזה נשאר פתוח, לא ראינו מכתב ברור שהוא חתום עליו הקובע בנושא שכזה איך להתנהג

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.